Die SpieleSerie Doom von ID-Software verfügte noch nie über eine ausgefeilte Hintergrundstory. Selbst Doom 3 (Veröffentlicht 2004) bot nur marginale Informationen. Doom 4 soll nun komplett anders an den Start gehen.
Aus diesem Grund verpflichtete ID-Software Graham Joyce.
Dazu Graham Joyce in seinem Blog:
[…] I’ll also be working on the computer game Doom 4 for ID Software. I’ve been playing Doom for some years. Okay, here’s a secret: I don’t actually tickle the keyboards into simulating lines of deathless prose for the full eight hours per day. No. The creative batteries do run low at moments, it has to be said, and to recharge them I might walk the dog; pluck the lute from the wall (okay, guitar); read lines of the Sufi mystic Rumi; or I might casually mangle a few demons in Doom.
Over the years I’ve been grassed up by the savages more than once, who, with their ears pressed to the door, can hear the blast of explosions and the groans of demons atomised before my cannon fire; whereupon they instantly report me to their mother. I can hear their excitable voices on the other side of the door: mum, he’s not writing he’s playing computer games! Now, since I’ve been hired to contribute to the storyline of Doom 4 I can say what was always true anyway. I’m working. You see, for a writer, lots of stuff that doesn’t look like working is actually working. Looking out of the window, for example. Balancing a pencil on the edge of the desk in order to find its exact fulcrum. Playing Doom. Lots of things.[…]
Langsam aber sicher scheint es auch bei ID-Software angekommen zu sein, das sich Computerspiele mit einer ausgefeilten Hintergrundstory besser verkaufen lassen. Insbesondere dann, wenn diese auch noch sinnvoll ins Spielgeschehen integriert wird. ;)
Quelle: Blog Graham Joyce
Verweise zu anderen Internetpräsenzen werden - sofern vorhanden - mit farbigen Kreisen versehen, um anzuzeigen, ob der Verarbeitung persönlicher Daten widersprochen werden kann oder Trackingverfahren wie Google Analytics / Fonts, Nutzerverfolgung durch Werbepartner u.ä. dort eingesetzt werden.